Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/2317
Title: Viabilidad de una aplicación móvil para servicios de tutorías
Authors: Pérez, Maria José
Tobón, Juanita
Adviser: Patiño, Camilo Andrés
Keywords : Viabilidad
Tutor
Estudiante
Aplicación móvil
Feasibility
Tutor
Student
Mobile app
Issue Date: 2019
Publisher: Universidad EIA
Abstract: La tecnología domina al siglo 21, actualmente existen alrededor de 3 mil millones de usuarios de smartphones en el mundo, generando un gasto de $92.1 billones de dólares en uso y descarga de aplicaciones móviles. La llegada de estas tecnologías ha revolucionado el modelo de las compras y los negocios, obligando a las empresas a incursionar en este mundo digital para captar mercado, atraer a las nuevas generaciones y permanecer vigentes. El sector de la educación no se queda atrás, en el año 1999, de cara al crecimiento del uso del internet, las empresas comenzaron a utilizar las plataformas online para entrenar a sus empleados. Hoy en día existen alrededor de 500,000 aplicaciones móviles relacionadas con el sector educativo. Este proyecto estudia la viabilidad de una aplicación móvil, que desempeña el rol de intermediaria entre usuarios que deseen contratar clases, sea de carácter académico, cultural o deportivo y tutores. El modelo de negocio propuesto tiene como fin crear una comunidad de aprendizaje, basada en una propuesta de valor disruptiva e incluyente en términos sociales. La viabilidad financiera se formuló partiendo de un análisis exhaustivo del mercado construido bajo un escenario exigente, y representó un gran reto dentro del estudio, al tratarse de un modelo de negocio no tradicional; sin embargo, arrojó resultados atractivos, al igual que las demás viabilidades estudiadas.
Abstract (English): Technology dominates the 21st century, to this date, there are approximately 3 billion smartphones users worldwide, making up for $92 billion in mobile app usage and downloads. The arrival of these technologies has restructured the purchasing and business model, forcing businesses to dive into the digital world, looking forward to obtaining market share, wining over the new generations and staying active. The education sector has not stayed behind, in the late 1990s, in relation to the increase of internet usage, businesses started to train their employees with online curses. At this time, there are around 500,000 mobile apps worldwide related to any kind of educational services. This project studies the feasibility of a mobile app, which plays the role of intermediary between users that are looking for classes and teachers that are willing to give them, ranging from academic to sports or even cultural subjects. This business model, has as a purpose the creation of a learning community, based on a value proposal which is not only disruptive but also socially inclusive. The financial feasibility was formulated based on a thorough market analysis built under a stringent scenario and presented a significant challenge given that this business model differed from the traditional one. Nevertheless, the financial study, like all other studies proposed in this document presented outstanding results.
Description: 97 páginas
URI: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/2317
Citation: Pérez Gómez, M.J. y Tobón Gutierrez, J. (2019). Viabilidad de una aplicación móvil para servicios de tutorías. (Trabajo de grado). Recuperado de: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/2317
Location: ADMI1184
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.