Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/360
Title: Guía para la implementación del mercadeo interno en PYMES colombianas
Authors: Serna Escobar, Sara
Zuluaga Sierra, Cristina
Adviser: Osuna Ramírez, Sergio Andrés
Keywords : Organización e industria
Organization and industry
Competitividad
Competitiveness
Estrategia económica
Economic intelligence
Mercadeo interno
Recursos humanos
Cliente interno
Direccionamiento estratégico
Pymes colombianas
Endomarketing
Internal marketing
Human resources
Internal costumers
Strategic direction
Colombian smes
ADMO0780
Issue Date: 2012
Abstract: Este trabajo de grado tiene como objetivo principal la construcción de una guía que facilite la implementación del mercadeo interno en las pymes colombianas, para favorecer así la generación de valor, la rentabilidad y la permanencia de la empresa.
Abstract (English): The main goal of this undergraduate work is the construction of a guide that facilitates the implementation of internal marketing in Colombian SMEs, in order to promote the generation of value, the profitability and the permanence of the company.
Description: 90 páginas
URI: http://hdl.handle.net/11190/360
Citation: Serna Escobar, S. y Zuluaga Sierra, C. (2012) Guía para la implementación del mercadeo interno en PYMES colombianas. (Trabajo de grado). Recuperado de: http://hdl.handle.net/11190/360
Autorization: openAccess
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SernaSara_2012_GuiaImplementacionMercadeo.pdfTrabajo de grado1.4 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons