Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/358
Title: Herramientas de comunicación en el punto de venta de almacenes de cadena
Adviser: Giraldo-Ruiz, J. D. (Juan David)
Issue Date: 14-Apr-2014
Abstract: Knowing the acceptance and the power that shopper solutions programs have taken in the rest of the world, the idea is to study some of the most prominent cases to identify trends that we could implement in our country, especially in the different Gupo Éxito formats, Surtimax , Carulla, and Éxito warehouses that for several years have used customer knowledge as a tool for gradual, phased implementation of programs in favor of the buyer. However we studied the strategies developed and implemented by The Éxito Group. We also investigated and defined the opportunities and barriers in the Colombian market in order to develop new and strengthen existing programs in each of the formats of The Éxito Group based on the shopper marketing worldwide trends.
Description: Sabiendo de la aceptación y poder que han tomado los programas de soluciones en el resto del mundo, la idea es estudiar algunos de los casos más destacados para identificar tendencias que puedan ser implementas en nuestro país, especialmente en los diferentes formatos del Grupo Éxito, Surtimax, Carulla y Éxito, almacenes que desde hace varios años han utilizado el conocimiento del cliente como una herramienta para la implementación gradual y escalonada de este tipo de programas en pro del comprador. Sin embargo, nos dimos a la tarea de estudiar las estrategias desarrolladas e implementadas por el Grupo Éxito, así como investigar y definir las oportunidades y barreras existentes en el mercado colombiano para desarrollar nuevos programas y fortalecer los existentes en cada uno de los formatos del Grupo Éxito basados en las tendencias del shopper marketing a nivel mundial.
URI: http://hdl.handle.net/11190/358
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADMO0778.pdf5.46 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons