Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/1519
Title: Mercadeo con cuadernos universitarios. Caso: Cuaderno Ulink
Authors: Múnera Ibarra, Andrea
Adviser: Correa Mejía, Felipe
Keywords : Organización e industria
Organization and industry
Marca comercial
Brand name
Cuaderno Ulink
Publicidad
Advertising
Impacto publicitario
Impact of advertising
Issue Date: 2010
Publisher: Universidad EIA
Abstract: El presente trabajo se divide en tres partes fundamentales. Inicialmente introduce al lector en la información general de medios publicitarios convencionales y no convencionales en las empresas que, financiadas en publicidad, prestan servicios gratuitos y regalan objetos valiosos a sus consumidores, y en los cuadernos como un medio de éstos en específico. En segundo lugar, se presentan los resultados y análisis de las diferentes técnicas de investigación implementadas en el proyecto, encuestas, entrevistas y sesiones de grupo. Finalmente se presentan las conclusiones y recomendaciones basadas en los resultados y análisis, que le permitirán a la compañía Ulink S.A.S. exponerse ante sus clientes con más argumentos y mayor credibilidad.
Abstract (English): This paper is divided in three principal chapters. The first one give the reader a general introduction about traditional advertising and non traditional advertising, about the trend of free love and about the example of free notebooks for the university students as a innovative advertising channel for companies, which target is the young people between 18 and 24 years. In the second part the results of different techniques in investigation will be presented and analyzed. At the end Ulink S.A.S. will have conclusions and recommendations to implement with the clients and have more and better argument to commercialize the advertising spaces along the notebook. These results are based in the investigation made with the students and some companies which are part of the project.
Description: 102 páginas
URI: http://hdl.handle.net/11190/1519
Citation: Múnera Ibarra, A. (2010) Mercadeo con cuadernos universitarios. Caso: Cuaderno Ulink. (Trabajo de grado). Recuperado de: http://hdl.handle.net/11190/1519
Autorization: openAccess
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MuneraAndrea_2010_MercadeoCuadernosUniversitarios.pdfTrabajo de grado1.35 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons