Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/1131
Title: Plan de negocios para la empresa Cheesecake Company dedicada a la producción, comercialización y distribución de pequeñas indulgencias (cheesecakes)
Authors: Gil Herrera, Julio Cesar
Isaza, Juan Ricardo
Adviser: Lochmuller, Christian
Keywords: Organización e industria;Organization and industry;Plan de negocios;Business plan;Industria de la alimentación;Food industry;Pastelería;Pastry-Making
Issue Date: 2011
Abstract: Este trabajo presenta un plan de negocio de la empresa Cheesecake Company, que busca alcanzar los objetivos planteados a través de un estudio del ambiente macroeconómico, que permite saber en qué campo se actúa y como se debe operar frente a las miles de variables que existen en el entorno externo; De un análisis del ambiente competitivo para potencializar las ventajas y atomizar las desventajas que se tienen frente a las empresas actuales; y de unas estrategias de mercadeo donde se examina con detalles, la viabilidad del proyecto en un mercado determinado y establecido.
ABSTRACT: This thesis presents a business plan of Cheesecake Company, which seeks to achieve the specified objectives through a study of the macroeconomic environment, which allows us to know what field we act and how we should operate with thousands of variables that exist in the external environment, from an analysis of the competitive environment in order to potentiate the advantages and to reduce the disadvantages which today's companies have to face, and marketing strategies which are discussed in detail, in order to define the feasibility of the project in a given and established market.
Description: 139 páginas
URI: http://hdl.handle.net/11190/1131
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GilJuli_2011_PlanNegociosEmpresa.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons