Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/753
Title: Motivadores e inhibidores de las pymes para contratar consultorías en marketing
Adviser: Mora-Alonso, O. L. (Olga Lucía)
Issue Date: 23-May-2014
Abstract: According to studies of entities like the Cámara de Comercio de Medellín, the small and medium companies are having many problems, and especially in the firsts years of operation. The digital magazine Mercadeo.com affirms that the marketing planning is one of the causes of failure for those companies. This project wants to find the main reasons that the small and medium companies have for hire or not a marketing consulting and know what is the perception that those companies have about the marketing firms. Also this work wants to know how is the actual offer of this type of service in the city of Medellín.
Description: Según estudios de varias entidades como la Cámara de Comercio de Medellín, las pequeñas y medianas empresas enfrentan grandes dificultades durante sus primeros años de funcionamiento debido a causas diversas. El portal Mercadeo.com afirma que uno de los principales problemas de las Pymes hoy en día se encuentra en la planeación de estrategias de mercadeo, por lo que en este trabajo se busca analizar las razones que llevan a una pequeña o mediana empresa a contratar o no una consultoría en marketing y su percepción de las firmas que prestan dicho servicio, y por otro lado, analizar la oferta actual de servicios de consultoría en la ciudad.
URI: http://hdl.handle.net/11190/753
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADMO0858.pdf555.99 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons