Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/749
Title: Estudio de la percepción del mercadeo en red por los habitantes de la ciudad de Medellín
Adviser: Restrepo-Ayala, C. (Camilo)
Issue Date: 23-May-2014
Abstract: Multi-level marketing is a business model in which sellers are paid not only for the sales they create themselves but also for those who are created by the sellers they recruit. This method of distribution is nowadays one of the most profitable, modern and fast-growing methods. In an interview about network marketing carried out by the university student Camila Alzate to a leader seller who has accomplished success and recognition within the company Amway in the city of Medellin, it was said that this industry is not very well known in Latin America, and people do not have a good impression of it mainly due to not knowing much about it (Cook, 2013). This fact affects the growth of multi-level companies in the city of Medellin, and it also affects business people within those companies who need new participants to expand their business. Taking this into account, a problem of rejection to this kind of business has been identified; therefore, it was decided to make a research project about markets in order to identify clearly the perception people in Medellin have about multi-level marketing and that also can give more insight into why all the barriers mentioned above exist drawing important considerations to create improvement.
Description: El Marketing Multinivel es un modelo de negocio en el que los vendedores son retribuidos no solo por las ventas que ellos mismos generan, sino también por las ventas generadas por los vendedores que recluten. Este método de distribución hoy en día es uno de los más rentables, modernos y de mayor crecimiento. En una entrevista que la estudiante Camila Alzate realizó sobre mercadeo en red, a un líder que ha alcanzado éxito y nivel dentro de Amway en la ciudad de Medellín, se dijo que es una industria que no es muy conocida aun en Latinoamérica, y de la cual las personas no tienen una buena imagen, en su gran mayoría por desconocimiento (Cook, 2013). Este hecho afecta el crecimiento de empresas multinivel en la ciudad de Medellín, y a aquellos empresarios dentro de estas empresas que necesitan de nuevos participantes para expandir el negocio. Partiendo de este punto se identificó un problema de rechazo frente a esta modalidad de negocio; y se decide entonces realizar una investigación de mercados para identificar claramente la percepción que tienen las personas en Medellín sobre el Marketing Multinivel, que brinde elementos importantes para saber el porqué de estas barreras, y finalmente aportar consideraciones para hacer mejoras.
URI: http://hdl.handle.net/11190/749
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADMO0854.pdf783.19 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons