Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/391
Title: Design of a quality control process for Dealgecco GmbH
Authors: Uribe Gómez, María Adelaida
Adviser: Rädecke, Nicolas
Keywords : Quality control
Control de calidad
Organización e industria
Organization and industry
Gestión empresarial
Business management
Quality assurance system
E-commerce
Quality process
Process definition
Process diagnosis
Sistema de garantía de calidad
Proceso de calidad
Definición de procesos
Diagnóstico de procesos
Comercio electrónico
INDU0178
Issue Date: 2012
Publisher: Universidad EIA
Abstract: En este proyecto, el objetivo es obtener el objetivo general de diseñar un sistema de garantía de calidad. Los pasos que se tomaron para hacerlo comenzaron con la preparación de los datos y los resultados del proceso. Esta información es la base para determinar el estado de todos los procesos, una tarea necesaria al diseñar un sistema de garantía de calidad. De toda esta información, se ha obtenido una extensa lista de problemas. Esta lista es uno de los problemas más importantes que afectan el desarrollo correcto del negocio del ciclo de vida. Este artículo está disponible en cuatro grupos; equipo, proceso, producto e información. Una vez que esto se determinó, la tarea consistió en ofrecer soluciones para estos problemas mediante el desarrollo de herramientas útiles y simples.
Abstract (English): In this project, five intermediate objectives were set to obtain the general objective of designing a quality assurance system. The steps taken to do this started with obtaining relevant information from primary sources like the employees involved in the process and the constant observation done by the writer. This information was the basis to determine the status of all processes, a necessary task when designing a quality assurance system. From all this information, an extensive list of issues was obtained. This list was then depurated into another one that included the most relevant issues that affect the correct development of the deal lifecycle. This led to dividing the issues in four groups; team, process, product and information. Once this was determined, the task consisted in offering solutions for these problems by developing useful and simple tools.
Description: 146 páginas
URI: http://hdl.handle.net/11190/391
Citation: Uribe Gómez, M. A. (2012). Design of a quality control process for Dealgecco GmbH. (Trabajo de grado). Recuperado de: http://hdl.handle.net/11190/391
Autorization: openAccess
Appears in Collections:Ingeniería Industrial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UribeMaria_2012_DesignQualityControl.pdfTrabajo de grado3.88 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons