Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/1812
Title: Plan de negocio para la creación de una red social: red de sueños
Authors: Sampedro Carrillo, Sebastián
Keywords : Estudio de mercado
Estudio técnico
Evaluación financiera
Market study
Technical study
Financial evaluation
Issue Date: 2016
Publisher: Universidad EIA
Abstract: Por medio del presente proyecto, se estudió la viabilidad de la implementación de una red social en el departamento de Antioquia, orientada a la comunidad infantil entre los 6 y 12 años de edad. Para ello, se realizó un análisis de cada una de las variables necesarias en un estudio de viabilidad según las fuentes analizadas posteriormente. En este contexto, se inició con un estudio legal, en el cual se identificó cual es la normatividad que rodea la creación de una Plataforma Social en Internet para el segmento de interés. Paso seguido, se realizó un estudio de mercado, en el cual por medio de un análisis situacional y un análisis interno del proyecto, se determinaron las características del segmento de interés. De igual manera se realizó una investigación en fuentes secundarias del comportamiento psicológico de la comunidad infantil en Colombia, de manera que se pudieran identificar patrones comunes de comportamiento y preferencias del segmento seleccionado. Posteriormente, se realizó un estudio técnico, en el cual se evaluó la localización, ingeniería requerida, personal y se hizo una descripción detallada de los pasos a seguir para el cumplimiento de los objetivos. Finalmente se hizo una evaluación financiera, en la cual se determinó si el proyecto es o no rentable para su implementación en Antioquia.
Abstract (English): With the main goal of evaluate and determinate the viability of the creation of a social network in Medellin, directed to the childhood´s community in Antioquia, Colombia; all the process and principal points were analyzed one by one, beginning for a marketing analyze, and ending with a financial simulation. In this context, the first step was the Market analysis, were the objective was determinate which one is the target group of the project, and what are the characteristics of this group. Using Marketing´s tools, and secondary sources, the project evaluated the market in Colombia, and how is its growing´s hope in the future. Secondly, in the technical study, the project determinated all the technical details necessary for the project, as the people was would be part of the team, the location of the project, which are the recourses that will be used, the description of each step from the beginning, which are the times of each process, how will be measured the production of the project, and how will be used the incomes of the company. At the same time, the project did a carefully study of the legal rules that may have in count the project. Which are the regulations that are imposed in the Colombian legislation, and how this rules affect the project. With a clear knowledge of the regulations, the Project will create processes that are totally acceptable for the politics rules in Colombia and Antioquia. Finally, using modeling process, the project will do a financial simulating, where the project will analyze which would be the possible incomes and costs of each step of the project.
Description: 87 páginas
URI: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/1812
Citation: Sampedro Carrillo, S. (2016). Plan de negocio para la creación de una red social: red de Sueños (Trabajo de grado). Recuperado de: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/1812
Autorization: openAccess
Location: ADMI1024
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SampedroSebastian_2016_PlanNegocioCreacion.pdfTrabajo de grado1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.