Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/1645
Title: Propuesta de plan de mercadeo para una campaña presidencial en Colombia
Authors: Mejía Gaviria, Daniela
Muñoz Pérez, Juliana
Keywords: Organización e industria;Partidos políticos;Marketing político;Acciones estratégicas;Campaña política;Propuesta de gobierno;Organization and industry;Political parties;Political marketing;Strategic actions;Political campaign;Government proposal
Issue Date: 2009
Publisher: Envigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009
Abstract: El marketing político es una rama de las ciencias políticas que se encarga de la investigación, planificación, comunicación y gerenciamiento de técnicas, con el fin de utilizarlas para el diseño y posterior ejecución de acciones estratégicas a lo largo de una campaña política. A pesar de que en Colombia aun no se encuentra muy desarrollada, ésta se ha venido incrementando con el tiempo, y deberá llegar a serlo hasta tal punto en que sea considerada como una herramienta fundamental y por medio de la cual el candidato logre reflejar y comunicar un mensaje acorde con las necesidades de la sociedad en un determinado momento, ya que éstas cambian constantemente.
Abstract (English): Political marketing is the branch of political science dedicated to the investigation, planning, communication and management of techniques, with the purpose of designing and later executing strategic actions during a political campaign. In spite of the fact that in Colombia it is not well developed, political marketing has been growing, and it should be developed to the point that it will be considered a necessary tool through which the candidate can reflect and communicate a message according to the needs of the society at a certain point in time, as these change constantly.
Description: 168 páginas
URI: http://hdl.handle.net/11190/1645
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MejiaDaniela_2009_PropuestaPlanMercadeo.pdf2.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons