Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/1548
Title: Inteligencia de negocios para las empresas del sector de materiales de construcción
Authors: Estrada D’amato, Santiago
Adviser: Peláez Orrego, María Mercedes
Keywords: Organización e industria;Plan de negocios;Industria de la construcción;Inteligencia de negocios;Organization and industry;Business plan;Building industry;Business intelligence
Issue Date: 2010
Publisher: Universidad EIA
Abstract: Las empresas productoras del sector de materiales de construcción en Colombia, necesitan de un sistema de gestión de la información que apoye y facilite la toma de decisiones administrativas en todos los niveles de la empresa. Una alternativa para satisfacer esta necesidad es la implementación de un modelo de inteligencia de negocios, que abarca el uso de datos para crear conocimiento y generar una ventaja competitiva en el negocio, y su implementación ha ayudado a miles de empresas alrededor del mundo a mejorar sus procesos de toma de decisiones (Tapscott, 2009).
Abstract (English): The Construction Materials manufacturers in Colombia need a system of information management that helps them to make accurate business decisions in every organization levels. Business Intelligence presents itself as an alternative to satisfy this need; it encompasses the use of data to derive insight and gain competitive advantage, and has helped thousands of companies around the world to improve their decision making process (Tapscott, 2009).
Description: 94 páginas
URI: http://hdl.handle.net/11190/1548
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EstradaSantiago_2010_InteligenciaNegociosPara.pdf1.04 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons