Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/130
Title: Design of a low power system based on fuel cells
Other Titles: Diseño de un sistema de baja potencia basado en celdas de combustible
Desenho de um sistema de baixa potência baseado em células de combustível
Keywords : REI00179
ENERGÍA
ENERGY
ENERGÍA BLANDA
SOFT ENERGY
FUEL CELL
DC/DC CONVERTERS
PROTECTION BASED DESIGN
ALTERNATIVE ENERGY
CELDA DE COMBUSTIBLE
CONVERTIDORES CD/CD
DISEÑO BASADO EN PROTECCIÓN
ENERGÍA ALTERNATIVA
Issue Date: 12-Nov-2013
Abstract: Este artículo presenta el diseño de un sistema de baja potencia basado en pilas de combustible y la topología de interconexión en serie. El artículo incluye el diseño detallado de los dispositivos de electrónica de potencia, el modelado dinámico y de pequeña señal del sistema y la especificación, diseño y análisis de las estructuras de control de los convertidores, que son diseñados para proteger la pila de combustible de los armónicos de corriente y los transitorios de alta frecuencia, además para garantizar un voltaje regulado en la carga, el cual puede exhibir perfiles de corriente de estado estable y transitorios. El diseño propuesto es aplicable a cualquier sistema de potencia basado en pilas de combustible y es ilustrado con la pila de combustible H-30, que muestra resultados satisfactorios en un ambiente de simulación con el software PSIM y en el prototipo experimental, los cuales validan las contribuciones del artículo.
Description: The design of a low power system based on a fuel cell and the series interconnection topology is proposed in this paper. The detailed design of the power electronics devices, the small signal and dynamic modeling of the system, and the associated control structures specification, design, and analysis are presented. The converters are designed to protect the fuel cell from current harmonics and high frequency transients, and to provide regulated voltage to the load, which could exhibits both steady state and transient current profiles. The proposed design procedure is applicable to any power system based on fuel cells, and it is illustrated with an experimental H-30 fuel cell prototype, providing satisfactory detailed PSIM simulation and experimental results that validate the paper contributions.
URI: http://hdl.handle.net/11190/130
Citation: Álvarez, V., García, A. F., Ramos-Paja, C. A., Saavedra-Montes, A. J., and Arango, E. I. (2012). Design of a low power system based on fuel cells, Revista EIA, 9 (17), 85-103. doi: http://hdl.handle.net/11190/130
Autorization: openAccess
Appears in Collections:Revista EIA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REI00179.pdf2.66 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.