Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/1137
Title: Plan de negocios para la creación de un supermercado dirigido a personas adultas mayores de estratos 4, 5 y 6, en la ciudad de Medellín.
Adviser: Calle-Zapata, V. (Vladimir)
Issue Date: 29-Jun-2014
Abstract: This work presents a business plan for the creation of a supermarket for older adults in strata 4, 5 and 6, in the city of Medellin. Primary sources were used to develop the project, such as customer surveys and “cliente incognito”, resulted in the purchasing power, frequency of purchase and, most importantly, interest in the creation of the supermarket. Furthermore, a financial plan developed with more detail, show costs, expenses, and overall, the investment required for its operation. In this vein, the results obtained in each development for each objective, it should be noted that it is a profitable business, and most of all, unknown to many in Colombia. Finally, the next job to read, will tell you, what are the steps for developing the business plan for this supermarket in particular, showing in detail all of its formulation.
Description: El siguiente trabajo presenta un plan de negocios para la creación de un supermercado para personas adultas mayores de estratos 4, 5 y 6, en la ciudad de Medellín. Se utilizaron fuentes primarias para el desarrollo del proyecto, como las encuestas y cliente incognito, dieron como resultado el poder de compra, la frecuencia de compra y, lo más importante, el interés por la creación de dicho supermercado. Además, según un plan financiero elaborado con el mayor detalle, plasma los costos, gastos, y en general, las inversiones necesarias para su funcionamiento. En este orden de ideas, los resultados obtenidos en cada desarrollo de cada objetivo, cabe anotar que es un negocio rentable, y más que todo, desconocido por muchos en Colombia. En fin, el próximo trabajo a leer, le informará, cuales son los pasos a seguir para la elaboración del plan de negocios para este supermercado en particular, mostrando en detalle toda su formulación.
URI: http://hdl.handle.net/11190/1137
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADMO0705.pdf1.49 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons