Publication: Diagnóstico de la gestión por procesos en los hoteles del Municipio De Medellín.
Thumbnail
Bibliographic citations
QR code
Advisor
Corporate Author
Data Collector
Others / Unknown
Audiovisual Director
Editor / Compiler
Publisher
Resource Type
Date
Citation
Series / Report / Volume / Collection Title
It Is Part Of
Abstract in english
This document includes a complete diagnosis of the process and control management for the hotel segment in the city of Medellin. The study was initiated by gathering and studying secondary information. Afterwards, 7 variables were identified: customer satisfaction, the relationship between employee and employer, relationships held with external groups (suppliers, government, and competition), technology, process planning, process control, process improvement. These variables were divided as well in order to evaluate them.
Abstract in spanish
Con este trabajo se logró realizar un diagnóstico de la aplicación de la gestión y control por procesos en los hoteles del municipio de Medellín. Se dio inicio al estudio recopilando y estudiando información secundaria, lo cual llevó a definir las siete variables críticas para realizar el diagnóstico: satisfacción del cliente, relación empleado empresa, relación con diferentes grupos de interés (proveedores, gobierno y competencia), tecnología, planificación de procesos, control de los procesos y mejora de los mismos. Éstas a su vez se dividieron en sub-variables con el fin de facilitar la definición del estado de las variables.