Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.eia.edu.co/handle/11190/1061
Title: Buenas prácticas del mercadeo electrónico aplicadas a empresas Colombianas
Adviser: Jaramillo-Ramírez, J. (Jaime)
Keywords : ADMO0735
ORGANIZACIÓN E INDUSTRIA
ORGANIZATION AND INDUSTRY
E-COMMERCE
COMERCIO ELECTRÓNICO
MERCADEO EN RED
NETWORK MARKETING
Issue Date: 19-Jun-2014
Abstract: The arrival of new media is the emergence of new dynamics in markets where the consumer lifestyle is influenced in his tastes, relationships, activities, values and purchasing behavior among other things, the internet is one of them, with 54% of penetration in Colombia, Internet becomes an indispensable tool of promotion and sales of products and services. But every new media brings with it legal risks that need to mitigate, especially when it comes to a strange environment for many, where bad advice or wrong information can innocently fall to a company in legal disputes, making the advertiser has a bad experience with a tool, instead, provides a world of possibilities to increase the value of the company.
Description: La llegada de nuevos medios de comunicación trae consigo la aparición de nuevas dinámicas en los mercados, donde el estilo de vida del consumidor se ve influenciado en sus gustos, relaciones personales, actividades, valores y comportamiento de compra entre otras cosas, el internet es uno de ellos, que con cifras de penetración que alcanzan el 42% se convierte en un medio indispensable de promoción y ventas de productos y servicios en Colombia. Pero todo medio de comunicación novedoso, trae consigo riesgos legales que es necesario mitigar, más aún cuando se trata de un medio desconocido para muchos, en donde una mala asesoría o información errada puede hacer caer inocentemente a una empresa en conflictos legales, haciendo que el anunciante tenga una mala experiencia con una herramienta, que por el contrario, brinda un mundo de posibilidades para aumentar el valor de la compañía.
URI: http://hdl.handle.net/11190/1061
Citation: Lemus-Cote, A. T. y Prieto-Ocampo, V. (2012) Buenas prácticas del mercadeo electrónico aplicadas a empresas Colombianas. (Trabajo de grado). Recuperado de: http://hdl.handle.net/11190/1061
Autorization: openAccess
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADMO0735.pdf2.28 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons