Examinando por Materia "Restaurants"
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Publicación Acceso abierto Costeo para un restaurante gourmet en Colombia(Universidad EIA, 2013) Quintero Ortiz, Brayan Camilo; Galeano Garcés, MyriamAs all entrepreneurs, managers of restaurants desire to know the cost of the meals and controlling this variable within the store, but in a market that has grown steadily this task is increasingly difficult. This paperwork presents some administrative guidelines to maintain under control the cost of food, using significant variables in the cost of the restaurants. Besides, designing a spreadsheet in Microsoft Excel which can be a useful working tool in restaurants. It finally reaches the explanation of different cost variables in restaurants, giving the reader the academic basic tools to manage the cost in these businesses. Besides designing a VBA code that with a spreadsheet make a macro for cost control in restaurants that supplies three basic control needs in that business: waste, inventory, and cost of the dishes and its inputs.Publicación Acceso abierto Estudio de factibilidad de un restaurante vegetariano gourmet en el Valle de Aburrá(Universidad EIA, 2009) Acevedo González, María Isabel; Álvarez Echeverri, Natalia; Zapata Villegas, CamiloThe present thesis is the feasibility and viability study of an ovo-lacto-vegetarian gourmet restaurant where it will be offer a variety of exotic dishes and also it will give the clients the best service, encouraging them to feel a special and uniquePublicación Acceso abierto Manual de servicios de atención al turista para restaurantes en Medellín(Universidad EIA, 2012) Estupiñan Cinquegrana, Sabrina; Gómez Brand, María Fernanda; Arango Muñoz, Diego GermánSe desarrolla un manual en el que se documenten los protocolos que se deben llevar a cabo en el servicio en distintos restaurantes de la ciudad, el cual pueda ser utilizado como herramienta para lograr una mayor estandarización y satisfacción de turistas tanto nacionales como internacionales.Publicación Acceso abierto Modelo de negocio para validar el emprendimiento frezca en la ciudad de Medellín(Universidad EIA, 2021) Jaramillo Vega, Juliana; Restrepo Calle, Mariana; Mesías Hoyos, Jorge EstebanRESUMEN: En este trabajo se presenta el desarrollo del modelo de negocio el cual permite hallar resultados en cuanto al análisis del sector y su macro ambiente, análisis del nivel competitivo y potencial del sector. Éste contiene una investigación de mercado para el planteamiento de la estrategia de mercadeo. Además, contiene el estudio correspondiente para determinar la localización del negocio y la definición de procesos e insumos necesarios para su ejecución. Se desarrolla una planificación del tamaño del negocio, su capacidad instalada y el tamaño de sus inventarios. El trabajo incluye un calendario de inversión, y un estudio financiero que determinan la viabilidad y rentabilidad del negocio. También se presenta un estudio legal y organizacional para alcanzar un funcionamiento adecuado del negocio. Después de realizado el trabajo se obtuvieron los siguientes resultados principales. Por un lado, el sector de domicilios ha crecido de manera exponencial en los últimos años. En el mercado se tienen competidores indirectos fuertes, sin embargo, el principal competidor, Rappi, se puede tomar como una amenaza y una oportunidad. Éste cuenta con una gran oferta de restaurantes y supermercados que compiten indirectamente con Frezca, pero a su vez se puede utilizar como una ventaja al aprovechar su amplio y establecido canal de distribución. Luego de realizar una encuesta, se obtuvo una respuesta positiva por parte del público al alcanzar una alta intención de uso del servicio. Al realizar un análisis financiero con un modelo proyectado a tres años se obtuvo un VPN de 80.437.180 pesos, una TIR 6.8% mes vencido, un WACC DE 17.5% EA y un payback en el mes 19. Basado en estos resultados, se concluye que el proyecto es viable con una rentabilidad significativa.Publicación Acceso abierto Plan de negocios de un restaurante católico en Medellín. Mater dei café(Universidad EIA, 2011) Botero Giraldo, Yuri Tatiana; Márquez Godoy, José IgnacioThe formulation and evaluation toward the creation of the catholic coffee`s project comes from the unsatisfied need found into different catholic groups of the city, wishing some healthy scattering places where they can find people as them that want to look for way to live the religious as a life style, and instead of it they don’t find it and have to choose other alternatives. This idea becomes to grow and it´s Strengthened when we didn´t find out any place like this one in the city, although there are some groups or catholic communities that once or twice per month build a kind of catholic coffee for their members. The project wants to investigate about the Feasibility to make true this place through a marketing study, a technical study, the administrative study and a detailed financial study that can give us guidelines to verify the project´s viability.Publicación Acceso abierto Propuesta para la certificación de la calidad del restaurante “Triada Bar”, con base en la administración estratégica(Universidad EIA, 2009) Restrepo Mejía, Tomás; López, BeatrizABSTRACT: The degree of work entitled "MOTION FOR CERTIFICATION OF QUALITY RESTAURANT" Triad BAR", based on the strategic management," aims to develop a plan for certifying the quality of its implementation and in structuring the administrative tools and procedures that enable compliance with the industry standard Colombian NTS-USNA 008 inside the restaurant Bar Triada". In implementing the research plan, consisting of seven stages, within which are three audits, pilot testing and development of documentation of the system of quality management, resulted in an organized plan to start the certification process, including by a manual of procedures and documents for verification of compliance with industry standard mentioned previously. The investigation was the result of six months of work, in which the company Triada Bar, became a rich source of information.