Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repository.eia.edu.co/handle/11190/93
Title: | Lecciones del concurso de puentes EIA |
Keywords : | REI00001 INGENIERÍA DE ESTRUCTURAS STRUCTURAL ENGINEERING PUENTES - DISEÑO Y CONSTRUCCIÓN BRIDGES - DESIGN AND CONSTRUCTION INFRAESTRUCTURA Y GESTIÓN DEL TERRITORIO INFRAESTRUCTURE AND LAND PLANNING PUENTES ESTRUCTURAS CONCURSO |
Issue Date: | 21-Oct-2013 |
Abstract: | The history, evolution and experience of the bridge contest carried out every year by the Antioquia School of Engineering (EIA) is exposed. The basic structural systems used for bridges are described, the weak points of every system are brought out and some of the contest models are analyzed, according to their structural system, in the way they fault. At last, winner bridges of the four versions of the event are described, and a study of how, through experience, the contestants and organizers had attained and raised the level of contest is exposed. |
Description: | En este artículo se expone la historia, la evolución y las experiencias del concurso de puentes realizado anualmente en la Escuela de Ingeniería de Antioquia, EIA. Se hace una descripción de los sistemas estructurales básicos usados en puentes, se plantean los puntos débiles de cada uno y se presentan algunos modelos del concurso, analizando su forma de falla según los criterios estructurales. Por último, se describen los puentes ganadores de las cuatro versiones del evento y se expone cómo a través de la experiencia, tanto concursantes como organizadores han logrado superar y elevar el nivel del concurso. |
URI: | http://hdl.handle.net/11190/93 |
Citation: | Duque Uribe, M. (2004). Lecciones del concurso de puentes EIA, 1, 9-25 pp. doi: |
Autorization: | openAccess |
Appears in Collections: | Revista EIA |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
REI00001.pdf | 1.48 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.