Now showing items 1-20 of 705

    • Modelo de presupuestación de compras para categorías de moda 

      Rojas Jaramillo, Maria Juana (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2002Ingeniería AdministrativaEscuela de Ciencias Económicas y Administrativas, 2002)
      RESUMEN: En cualquier organización de ventas al detalle, la satisfacción de las necesidades de los consumidores y la rentabilidad de las operaciones dependen en gran medida de la gestión del área de compras. Una de las ...
    • Estudio del valor percibido por el cliente joven medellinense y su forma de expresarlo 

      Delgado Restrepo, Verónica; Lema Vélez, Gloria Elena; Olaya Bustamante, Carolina (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónIngeniería AdministrativaEscuela de Ciencias Económicas y Administrativas, 2002)
      RESUMEN: El servicio al cliente se presenta, en la actualidad, como un tema obligatorio para todas las empresas que desean mantener sus puertas abiertas en un mundo globalizado y competitivo. A pesar de esto, se planteó, ...
    • Preparación y acercamiento de la Fundación Infantil Santiago Corazón a la cooperación internacional 

      Herrera Cañas, Carolina; Muñoz Gómez, Laura Marcela (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2008Ingeniería Administrativa, 2008)
      Fundación Infantil Santiago Corazón is a non-profit private organization. The foundation´s objective is to help children and new born babies who suffer from any heart disease by collaborating with the economic resources ...
    • Plan de Mercadeo. ADN-Alas de Nuevo 

      Uribe Vélez, Christina; Zapata Restrepo, Juliana (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2008)
      ADN - Alas de Nuevo is a non-governmental organization that provides rehabilitation services for unable people with low income in the city of Medellín. As part of this process lead activities are held to incorporate the ...
    • Modelo para alerta temprana de crisis económica 

      Correa Ramírez, María Fernanda (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      In this thesis, different models for an early warning of economic crisis for Colombia are presented. All of them are designed with a generalized linear regression model, with binomial response variable. The covariables are ...
    • Comportamiento del consumidor frente al turismo en Colombia 

      Güendica G., Alejandro; Ruiz R., Juan Sebastián (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      Tourism is one of the most important industries in the world, in some countries like Mexico, the income resulting of this industry is around 8% of their GDP and creates almost 2 million jobs. Sadly, Colombia had to wait ...
    • Branding: experiencias de algunas empresas colombianas del sector alimentos 

      Franco Aguilar, María Fernanda; Londoño Restrepo, Ana Isabel (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      Hoy en día existen varias marcas colombianas del sector alimentos que tienen buen branding en el ámbito nacional, pero que al internacionalizarse se han encontrado con grandes dificultades para obtener el mismo ...
    • Plan de mercadeo para una empresa de implantes de silicona. Caso REFINEX 

      Restrepo Wagner, Camilo (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      With the development of the marketing plan, the objective market can be confronted in the most accurate way, having a project showing tangible satisfactory results that might guarantee a constant survival and growth for ...
    • Estudio de factibilidad para la creación de una empresa confeccionista de bolsas de polipropileno 

      Palacio Ángel, María Clara; Upegui Palacio, Mariana (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The name of the company is M & M bags. Its creators are Maria Clara Palacio Angel and Mariana Upegui Palacio, both students of Engineering Management, of La Escuela de Ingeniería de Antioquia. In 2007 Maria Clara Palacio ...
    • Verificación y análisis de la información de los tableros de gestión de 25 instituciones financiadas por la Fundación Éxito 

      Castro Jaramillo, Lorena; Rivas Cardona, Juan Esteban (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The information filled in the board’s form was analyzed to ensure that the indicators were well understood and the given information was taken in a suitable way. Also, in each one of the visits, the achievement of the goals ...
    • Six sigma en empresas de infraestructura vial 

      Escobar Garcés, Tatiana; Pérez Ramírez, Lucas (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The Project that has been developed is SIX SIGMA in road infrastructure companies. It is a methodology based on statistic processes control generating a culture of: improving constantly, focus on the customer. Eliminate ...
    • Propuesta de plan de mercadeo para una campaña presidencial en Colombia 

      Mejía Gaviria, Daniela; Muñoz Pérez, Juliana (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      Political marketing is the branch of political science dedicated to the investigation, planning, communication and management of techniques, with the purpose of designing and later executing strategic actions during a ...
    • Plan de exportación, para una empresa del sector cuero, caso: tendencias pelambre y Teneria S.A. 

      López Valencia, Susana; Zuluaga Zuluaga, Diana Marcela (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      Trends is a company that seeks and wants to "be more than leather, fur”, to satisfy local market needs, both national and international, within the leather manufacturers, thus remain competitive: with the provision of good ...
    • Plan de sostenibilidad económica 

      Alarcón, Luis Jerónimo; Gutiérrez, Juan Andrés (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      A new opportunity of making a difference has arrived to our country. This opportunity is represented in Special Olympics Colombia, an affiliate of the Special Olympics Inc®, whichhas existed for more than forty years. The ...
    • Emprendimiento social 

      Álvarez Uribe, Natalia; Quintero Montes, Mónica Marcela (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The social enterprise must acquire great importance in several aspects to the socials leaders of the current generation: enterprise not only in social terms, but also in economic, cultural, political, ecological and ...
    • Reforestación: mecanismo rentable y precursor de desarrollo para Vichada. 

      Pabón Aristizabal, Carlos Andrés; Restrepo Saldarriaga, Camilo (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      Reforestation and the establishment of commercial plantations in Colombia are practices that are rather backward. The relationship between soil suitable for planting trees and existing plantations at this time is just 1.4%. ...
    • Sistema de gestión de proveedores para empresas del sector de metales preciosos. Caso C.I. REX GOLD LTDA. 

      Valencia Deossa, Deisy Catalina (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónIngeniería Administrativa, 2009)
      This work proposes a supplier management system, embodied in a manual – model for a company dedicated to the international commercialization of precious metals (basically gold and silver). This system consists of the ...
    • Una puerta a la gran empresa de servicios y productos tecnológicos de Colombia 

      Saldarriaga Quintero, Mauricio; Baena Betancur, Mauricio; Silva Vera, Alejandro (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The main objective of this thesis is a business model for the Sensors market falls in pools, in order to provide sufficient security to prevent accidents in all recreation wetlands nationally and internationally.
    • Plan de negocio del cultivo y comercialización de aguacate hass en la finca “Las Delicias”. 

      Bernal Gómez, Ana Milena; Gómez Osorio, Santiago (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      This document presents a business plan for growing and marketing of Hass avocados at the farm "Las Delicias" located in El Santuario, Antioquia. To develop the business plan, the document begins with the factors analysis ...
    • Alternativas de cooperación internacional. Caso: Fundación Solidaria La Visitación 

      Jiménez Posada, Ana María; Zapata Henao, Laura Jimena (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The “Fundación Solidaria La Visitación” is a NGO that from 1989 promotes the social development in vulnerable sectors of the city of Medellin, across the implementation of formative innovator processes based on an integral ...