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Examinando por Materia "Digitalización"

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    PublicaciónAcceso abierto
    Contenido transmediático: panorama de la prensa escrita tradicional
    (Universidad EIA, 2014) Jaramillo Hurtado, Ana María; Cataño Gómez, Maria Alejandra; Peláez Martínez, Andrea
    En los tiempos de redes y tendencias de digitalización, los medios masivos, incluyendo el periodismo, tienen la necesidad de evolucionar. Esta tesis presenta las narrativas transmedia como una alternativa de valor agregado para ser usada en el ámbito periodístico como una estrategia de mercadeo que pretende evaluar y analizar su nuevo y cambiante usuario y con esto satisfacer sus demandas de consumo, al mismo tiempo que contribuye a la monetización del medio; también se describe el papel de la audiencia tanto como lector, como productor de contenido, los principales parámetros y características que definen los proyectos transmediáticos, se expone también un profundo análisis sobre los principales diarios colombianos, El Tiempo, El Colombiano y El Espectador en cuanto a la aplicación de estrategias de las narrativas transmedia en la generación de sus contenidos; finalmente se proponen estrategias para que la prensa escrita tradicional adapte la generación de contenidos en la evolución y convergencia de medios.
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    PublicaciónAcceso abierto
    Digitalización de los procesos clave de gestión humana en las pymes comercializadoras de Medellín
    (Universidad EIA, 2024) Velásquez Carvajal, Esteban; Vásquez Gómez, Mariana; Cortés Pérez, Hernán Darío
    ABSTRACT: in recent years, organizations have faced significant challenges, such as the accelerated digital transition, which is why this research addresses the problem of the lack of adoption of technologies in key human resource management processes in small and medium-sized marketing companies. Despite the relevance of this sector to the country's economy, many SMEs have not fully adapted to this change and continue to use bureaucratic and repetitive operational approaches. Likewise, the lack of digitalization in human resource management processes limits the growth, sustainability, and competitiveness of companies in the current market, which is increasingly demanding and technologically advanced. Therefore, this work aims to develop strategies for the digitalization of the key human resource management processes of human management, for which, through an exhaustive review of secondary sources and interviews with experts in the field, how has been the digitalization of the human resources area in SMEs has been identified. Finally, considering the results obtained in the research, the main strategies were proposed to promote the adoption of technologies for the digitalization of key human management processes in marketing SMEs, so that these companies streamline their processes, facilitate the management of the personnel, automate tasks and respond to new work needs and expected productivity levels to remain competitive in the business environment.
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    PublicaciónAcceso abierto
    Marketing digital como herramienta de mercadeo para las Pymes del Valle de Aburrá
    (Universidad EIA, 2019) Ramírez Gallo, Ana María; Escobar Sierra, Manuela
    This work is intended to introduce mechanisms and tools that allow small and medium-sized businesses in the commercial sector in Colombia to improve their sales through digital marketing, which takes more strength every day and is currently a very useful tool to satisfy the needs of customers that are looking to make more informed and updated decisions at the time of purchase. For the development of the work, a bibliometric analysis carried out with the VOS Viewer software will be considered to analyze the theories of digital marketing. This study allows establishing the current research situation regarding digital marketing and its associated topics. Various tools of digital marketing will also be analyzed to establish the most relevant, taking into account the bibliometric analysis, the situation of Colombian SMEs concerning digital marketing and the profile of Colombian consumers. Finally, based on the analysis carried out, it is intended to present opportunities for improvements in the digital marketing plan implemented by SMEs in the Aburrá Valley, making use of the different tools of traditional marketing and digital marketing, so that they can be applied as a sales optimization mechanism.
Universidad EIA Biblioteca CROAI

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