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Examinando por Materia "Congestión"

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    PublicaciónAcceso abierto
    Determinación de la tarifa para un esquema de cobro de congestión para los corredores principales del centro de Medellín
    (Universidad EIA, 2019) Bernal Botero, María Camila; Zuluaga Arango, Maria Paula; Pava Restrepo, Andrés
    Due to the increasing number of vehicles in cities and the need to carry out urban displacements, mainly in cars, congestion and pollution have increased, affecting the quality of life of the inhabitants. Medellín is not the difference, in the city between 2005 and 2012 the time required to travel the same number of kilometers has increased by 32%, despite, since 2005 we have the "Pico y Placa." Where the lowest speeds occur in the downtown area, with values between 5 and 13 km / h (Gonzalez Calderón, 2009). On the other hand, analyzing international cases, such as London, Singapore, Milan and Stockholm, where urban tolls have been implemented in which their price includes costs for congestion and pollution; For example, in Stockholm, the concentration of carbon monoxide in the restricted area was reduced by 14% and traffic by 18% as a result of the measure, which demonstrates that this system directly influences the use of the private vehicle and the Improvement of city mobility using existing roads (García, 2018). Although studies have been carried out in the city of Medellín in order to know the willingness of users to pay a congestion fee, the exact costs that are caused by congestion and contamination are still unknown, which does not allow us to internalize this cost to users. That is why this project seeks to establish a collection rate that takes into account the individual and exogenous costs generated by congestion in the downtown areas of the city, more specifically in three representative corridors of Medellín downtown (La Playa, Palacé and Colombia), because it is in these areas where the greatest congestion is generated thanks to the amount of economic activities carried out in them. And with the demand curve made by the National University in 2012 and the development of a microscopic model that allows us to estimate the evaluation variables in congested corridors, the flow of vehicles with which the transport network in the hypothetical scenario would count with the implementation of a congestion charge, in order to establish the rate for a charging scheme that allows these costs to be transferred to users who jointly cause congestion, specifically in the private vehicle that is the mode with the greatest presence in the center according to the destination origin survey (Metropolitan Area of the Aburra Valley, 2017).
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    PublicaciónAcceso abierto
    Estrategias de atención de incidentes de tránsito en vía las palmas, entre el km 5 y el km 15, para la reducción de su impacto en la vía, a partir del costo generado por la congestión
    (Universidad EIA, 2019) Arcila Osorio, Camilo; Betancur Mesa, Simón; Pava Restrepo, Andrés
    En 2018, Medellín ocupaba el primer lugar en Colombia en cuanto a colisiones de tráfico con 41.667 (Osorio, 2018). Uno de los casos más críticos es el de la Avenida Las Palmas, que reportó 147 incidentes en menos de cuatro meses del año 2018, lo que resultó en un total de tres muertos y 49 heridos (Benincore, 2018). Con el estrechamiento de la relación entre el Valle de Aburrá y el Valle de San Nicolás, y siendo la Avenida de Las Palmas una de las cuatro vías que conectan estos territorios, queda claro el importante papel que desempeña esta avenida. A la vista de lo expuesto, en este documento se calcula el exceso de costes entre un escenario base y un escenario en el que se produce un incidente, utilizando las metodologías existentes para alcanzar sus objetivos. Los costos evaluados se dividieron en tres categorías principales: costos sociales asociados con el costo de oportunidad, costos de operación y costos de contaminación. Con esta información se formulan estrategias de atención de incidentes. Este estudio se dividió en 4 hitos importantes: recopilación de información que servirá como entrada principal, micro simulación y calibración de un modelo base en PTV Vissim, simulación y análisis de incidentes en diferentes puntos de la red de carreteras, y propuesta de estrategias de atención de incidentes relevantes para la red simulada. Se determinó que los tramos más críticos en términos de exceso de costes en Las Palmas eran los tramos altos de la avenida: en dirección ascendente, los tramos posteriores a la Cola del Zorro y también después de Los Balsos, y en dirección descendente el tramo anterior a Los Balsos. La asignación de varios agentes de tránsito en la rotonda de la CAI ayudaría a atender estos segmentos rápidamente y de esta manera disminuiría los costes excesivos.
Universidad EIA Biblioteca CROAI

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