Examinando por Autor "Echeverry, Francisco Javier"
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Publicación Acceso abierto Estudio de factibilidad para la creación de una empresa confeccionista de bolsas de polipropileno(Universidad EIA, 2009) Palacio Ángel, María Clara; Upegui Palacio, Mariana; Echeverry, Francisco JavierThe name of the company is M & M bags. Its creators are Maria Clara Palacio Angel and Mariana Upegui Palacio, both students of Engineering Management, of La Escuela de Ingeniería de Antioquia. In 2007 Maria Clara Palacio went to study in Australia and Mariana Upegui to England, there they were able to observe a growing tendency of re-used polypropylene bags with cotton fabric at the moment that someone buy products in stores and supermarkets, and in that way they help the environment. Something that catches their attention was that customers were still using the bags after the purchase of the product, because they were showy and functional. So, then, the idea borned from two fronts, firstly, the concern about the environmental pollution and secondly, because the companies day to day are looking forwards to position their brands, so they want to make a differentiating element that from their competitors, and in that way have loyal customers. This is why they decided to combine those needs that are in the world of today, satisfying them, giving an innovative alternative of design bags and merchandising of the brand. In addition, give customers a new option for recycling.Publicación Acceso abierto Plan de mercadeo para una empresa de implantes de silicona. Caso REFINEX(Universidad EIA, 2009) Restrepo Wagner, Camilo; Echeverry, Francisco JavierWith the development of the marketing plan, the objective market can be confronted in the most accurate way, having a project showing tangible satisfactory results that might guarantee a constant survival and growth for the company Estetica Refinex ltd.Publicación Acceso abierto Plan de mercadeo. Caso: corporación Casa de María y el Niño(Universidad EIA, 2009) Echeverry Caro, Carolina; Madrid Flórez, Adriana; Echeverry, Francisco JavierRESUMEN: La corporación casa de maría y el niño nació para proteger por excelencia al menor abandonado mediante la adopción como medida de protección. Hoy en día trabaja por proteger y defender los derechos de niños y niñas a la supervivencia, protección, desarrollo y participación. Hoy en día se constituye como una institución privada sin ánimo de lucro de beneficio social y que se encuentra vinculada al sistema nacional de bienestar familiar. Debido al carácter social de la corporación y a la buena labor que hace en la comunidad se desarrollan a continuación conceptos de mezcla de mercadeo con el análisis de los siguientes conceptos: producto, precio, plaza y promoción. Este análisis fue realizado teniendo en cuenta la situación interna y externa y además con la investigación de mercados realizada. Para lograr encontrar nuevos recursos y así aumentar los ingresos de la corporación casa de maría y el niño, surge la necesidad de innovar constantemente y de sacar productos y servicios al mercado para las personas y empresas se concienticen de su responsabilidad social. Para realizar la investigación de mercados, se inició con la investigación exploratoria y más adelante la investigación descriptiva concluyente, que permitieron crear una visión amplia de la situación actual de la corporación y del mercado. El plan padrino que se presenta a continuación, busca promocionar la corporación, con el fin de que cada día puedan ayudar a más niños y que las personas y empresas con capacidad económica se involucren a la causa social.Publicación Acceso abierto Plan de negocios para comercializar una tarjeta turística en Medellín(Universidad EIA, 2011) Arango Londoño, Natalia; Echeverry, Francisco JavierThe business plan proposes the commercialization of a tourist card in Medellin directed to city visitors who can access tourist services that permits the integration of different services according to customer needs.Publicación Sólo datos Plan de negocios para una empresa de caramelos gourmet.(2011) Villa Castañeda, Santiago; Echeverry, Francisco JavierThe food sector every day reduces the profit margin and there arises the need to provide customer value for this pay more for a product. There are many products for all types of customers. This work focuses on candy for the gourmet market. This is where it is the business opportunity. It develops the concept of gourmet and detailed information is given meaning. This business plan is for a gourmet products company for Valle de la Aburra.