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dc.contributor.advisorClelland, D. (David)-
dc.creatorPrieto-González, M. I. (María Isabel)-
dc.date.accessioned2014-05-16T03:13:26Z-
dc.date.available2014-05-16T03:13:26Z-
dc.date.created2013-
dc.date.issued2014-05-15-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11190/723-
dc.description.abstractThe present research analyses the way multiple celebrity endorsement affects industries in Colombia especially in the cosmetic and cleanliness sector. In recent years, some national celebrities have been endorsing multiple products at the same time and it is uncertain the effect that this could have on customers attitude toward the advertisement and their purchase intentions. The results in this research indicate that the credibility and the attitude toward the advertisement are affected when the same celebrity endorses several brands, tending to decrease. However, the purchase intention seems not to be affected when the number of endorsements increased. This study was conducted through online questionnaires to women older than 18 years old in the cities of Bogota and Medellin.spa
dc.format.extent43 p.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoenspa
dc.subject.ddcMMER008spa
dc.titleThe Impact of multiple celebrity endorsement on attitude toward the advertisement and on consumers’ purchase intentions in the context of Colombiaspa
dc.typeThesisspa
dc.rights.accesRightsembargoedAccessspa
dc.creator.emailmariaisaprieto@gmail.comspa
dc.creator.degreeMaestría en Mercadeospa
dc.description.embargoEnd2015-
dc.description.otherDoble Título en conjunto con la Universidad de Glasgowspa
dc.identifier.bibliographicCitationPrieto-González, M. I. (2013) The Impact of multiple celebrity endorsement on attitude toward the advertisement and on consumers’ purchase intentions in the context of Colombia. (Trabajo de grado). Recuperado de: http://hdl.handle.net/11190/723spa
dc.publisher.departmentAdministrativa, Financiera, Sistemas y Computaciónspa
dc.publisher.editorEscuela de Ingeniería de Antioquia EIAspa
dc.publisher.editorUniversity of Glasgow-
dc.publisher.programMaestría en Mercadeospa
dc.relation.referencesTripp, C., Jensen, T.D. & Carlson, L., 1994. The Effects of Multiple Product Endorsements by Celebrities on Consumers' Attitudes and Intentions. Journal of Consumer Research, 20(4), pp.535-47.spa
dc.relation.referencesTill, B.D. & Shimp, T.A., 1998. Endorsers in Advertising: The Case of Negative Celebrity Information. Journal of Advertising, XXVII(1), pp.67-82.spa
dc.relation.referencesThomson, M., 2006. Human Brands: Investigating Antecedents to Consumers' Strong Attachments to Celebrities. Journal of Marketing, 70, pp.104-19.spa
dc.rights.licenseEl autor de la obra, actuando en nombre propio, hace entrega del ejemplar respectivo y de sus anexos en formato digital o electrónico y autoriza a la ESCUELA DE INGENIERIA DE ANTIOQUIA, para que en los términos establecidos en la Ley 23 de 1982, Ley 44 de 1993, Decisión andina 351 de 1993, Decreto 460 de 1995, y demás normas generales sobre la materia, utilice y use por cualquier medio conocido o por conocer, los derechos patrimoniales de reproducción, comunicación pública, transformación y distribución de la obra objeto del presente documento. PARÁGRAFO: La presente autorización se hace extensiva no sólo a las dependencias y derechos de uso sobre la obra en formato o soporte material, sino también para formato virtual, electrónico, digital, y en red, internet, extranet, intranet, etc., y en general en cualquier formato conocido o por conocer. EL AUTOR, manifiesta que la obra objeto de la presente autorización es original y la realiza sin violar o usurpar derechos de autor de terceros, por lo tanto la obra es de exclusiva autoría y tiene la titularidad sobre la misma. PARÁGRAFO: En caso de presentarse cualquier reclamación o acción por parte de un tercero en cuanto a los derechos de autor sobre la obra en cuestión, EL AUTOR, asumirá toda la responsabilidad, y saldrá en defensa de los derechos aquí autorizados; para todos los efectos la ESCUELA DE INGENIERÍA DE ANTIOQUIA actúa como un tercero de buena fe.spa
dc.subject.eiaORGANIZACIÓN E INDUSTRIAspa
dc.subject.eiaORGANIZATION AND INDUSTRYspa
dc.subject.eurovocMARCA COMERCIALspa
dc.subject.eurovocBRAND NAMEspa
dc.subject.eurovocIMPACTO PUBLICITARIOspa
dc.subject.eurovocIMPACT OF ADVERTISINGspa
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