• Modelo de presupuestación de compras para categorías de moda 

      Rojas Jaramillo, Maria Juana (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2002Ingeniería AdministrativaEscuela de Ciencias Económicas y Administrativas, 2002)
      RESUMEN: En cualquier organización de ventas al detalle, la satisfacción de las necesidades de los consumidores y la rentabilidad de las operaciones dependen en gran medida de la gestión del área de compras. Una de las ...
    • Estudio del valor percibido por el cliente joven medellinense y su forma de expresarlo 

      Delgado Restrepo, Verónica; Lema Vélez, Gloria Elena; Olaya Bustamante, Carolina (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónIngeniería AdministrativaEscuela de Ciencias Económicas y Administrativas, 2002)
      RESUMEN: El servicio al cliente se presenta, en la actualidad, como un tema obligatorio para todas las empresas que desean mantener sus puertas abiertas en un mundo globalizado y competitivo. A pesar de esto, se planteó, ...
    • Preparación y acercamiento de la Fundación Infantil Santiago Corazón a la cooperación internacional 

      Herrera Cañas, Carolina; Muñoz Gómez, Laura Marcela (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2008Ingeniería Administrativa, 2008)
      Fundación Infantil Santiago Corazón is a non-profit private organization. The foundation´s objective is to help children and new born babies who suffer from any heart disease by collaborating with the economic resources ...
    • Plan de Mercadeo. ADN-Alas de Nuevo 

      Uribe Vélez, Christina; Zapata Restrepo, Juliana (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2008)
      RESUMEN: ADN - Alas de Nuevo, es una ONG en servicios de habilitación y rehabilitación para personas con discapacidad en los estratos bajos de la ciudad de Medellín. Como parte de éste proceso se realizan actividades guiadas ...
    • Modelo para alerta temprana de crisis económica 

      Correa Ramírez, María Fernanda (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      In this thesis, different models for an early warning of economic crisis for Colombia are presented. All of them are designed with a generalized linear regression model, with binomial response variable. The covariables are ...
    • Branding: experiencias de algunas empresas colombianas del sector alimentos 

      Franco Aguilar, María Fernanda; Londoño Restrepo, Ana Isabel (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      Hoy en día existen varias marcas colombianas del sector alimentos que tienen buen branding en el ámbito nacional, pero que al internacionalizarse se han encontrado con grandes dificultades para obtener el mismo ...
    • Plan de mercadeo para una empresa de implantes de silicona. Caso REFINEX 

      Restrepo Wagner, Camilo (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      With the development of the marketing plan, the objective market can be confronted in the most accurate way, having a project showing tangible satisfactory results that might guarantee a constant survival and growth for ...
    • Estudio de factibilidad para la creación de una empresa confeccionista de bolsas de polipropileno 

      Palacio Ángel, María Clara; Upegui Palacio, Mariana (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The name of the company is M & M bags. Its creators are Maria Clara Palacio Angel and Mariana Upegui Palacio, both students of Engineering Management, of La Escuela de Ingeniería de Antioquia. In 2007 Maria Clara Palacio ...
    • Verificación y análisis de la información de los tableros de gestión de 25 instituciones financiadas por la Fundación Éxito 

      Castro Jaramillo, Lorena; Rivas Cardona, Juan Esteban (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The information filled in the board’s form was analyzed to ensure that the indicators were well understood and the given information was taken in a suitable way. Also, in each one of the visits, the achievement of the goals ...
    • Propuesta de plan de mercadeo para una campaña presidencial en Colombia 

      Mejía Gaviria, Daniela; Muñoz Pérez, Juliana (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      Political marketing is the branch of political science dedicated to the investigation, planning, communication and management of techniques, with the purpose of designing and later executing strategic actions during a ...
    • Plan de sostenibilidad económica 

      Alarcón, Luis Jerónimo; Gutiérrez, Juan Andrés (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      A new opportunity of making a difference has arrived to our country. This opportunity is represented in Special Olympics Colombia, an affiliate of the Special Olympics Inc®, whichhas existed for more than forty years. The ...
    • Emprendimiento social 

      Álvarez Uribe, Natalia; Quintero Montes, Mónica Marcela (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The social enterprise must acquire great importance in several aspects to the socials leaders of the current generation: enterprise not only in social terms, but also in economic, cultural, political, ecological and ...
    • Sistema de gestión de proveedores para empresas del sector de metales preciosos. Caso C.I. REX GOLD LTDA. 

      Valencia Deossa, Deisy Catalina (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónIngeniería Administrativa, 2009)
      This work proposes a supplier management system, embodied in a manual – model for a company dedicated to the international commercialization of precious metals (basically gold and silver). This system consists of the ...
    • Una puerta a la gran empresa de servicios y productos tecnológicos de Colombia 

      Saldarriaga Quintero, Mauricio; Baena Betancur, Mauricio; Silva Vera, Alejandro (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The main objective of this thesis is a business model for the Sensors market falls in pools, in order to provide sufficient security to prevent accidents in all recreation wetlands nationally and internationally.
    • Plan de negocio del cultivo y comercialización de aguacate hass en la finca “Las Delicias”. 

      Bernal Gómez, Ana Milena; Gómez Osorio, Santiago (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      This document presents a business plan for growing and marketing of Hass avocados at the farm "Las Delicias" located in El Santuario, Antioquia. To develop the business plan, the document begins with the factors analysis ...
    • Alternativas de cooperación internacional. Caso: Fundación Solidaria La Visitación 

      Jiménez Posada, Ana María; Zapata Henao, Laura Jimena (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The “Fundación Solidaria La Visitación” is a NGO that from 1989 promotes the social development in vulnerable sectors of the city of Medellin, across the implementation of formative innovator processes based on an integral ...
    • Estructuración del departamento de recursos humanos en una empresa del sector automotriz. Caso: Fanalca S.A 

      Benítez Porras, Johanna Marcela; Restrepo Acevedo, Cristina (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      FANALCA S.A. is a company belonging to the automotive industry with headquarters located in Cali and plants in Bogotá and Medellín. This company has been making assembling parts for main automotive assemblers in the country, ...
    • Estudio de factibilidad para la venta de material merchandising de productos marca Teleantioquia 

      Jaramillo Tobón, Carolina; Durango Quintero, Luis Fernando (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The project of feasibility consists of five studies, each one from a different perspective to cover all the variables that the viability of the business involves and to be able to come to the conclusion on the relevancy ...
    • Conveniencia de que empresas del sector agrícola creen esquemas sin ánimo de lucro. Caso Safer Agrobiológicos 

      Cardona Ossa, Juan David; Garcés Arias, David (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      Corporate social responsibility is an issue that is increasingly becoming strong in the business world; it is no longer seen only as a series of isolated donations but as an integrated policy of pay back to the society. The ...
    • Plan de negocio. Comercializadora Latintraders 

      Rueda León, Lucas; González Vásquez, Esteban (Universidad EIAAdministrativa, Financiera, Sistemas y ComputaciónEnvigado (Antioquia, Colombia). Universidad EIA, 2009Ingeniería Administrativa, 2009)
      The main objective of this project is to develop a business plan for the marketing of machinery, industrial equipment and spare parts for the engineering and metalworking sector of the city of Medellin. Providing a ...