Please use this identifier to cite or link to this item: http://eia-dspace.metabiblioteca.com/handle/11190/522
Title: La gestión de calidad en empresas colombianas de servicios de consulta en ingeniería
Issue Date: 6-May-2014
Abstract: The process of implementation of a norm of quality management, because the levels of the organization are involved, is a process, from the point of view of the administration of companies, very complex and, therefore, it is necessary to identify its conditions and impacts. It is tried then to study these impacts, but from the perception of the middle level of these organizations. The middle level has been selected to consider itself the one that in last instance receives all the responsibility to implement the norm; the more valuable technological resources are located in it, they constitute the essence of the service that sell this type of companies.
Description: El proceso de implementación de una norma de gestión de calidad, por involucrar todos los niveles de la organización, es un proceso, desde el punto de vista de la administración de empresas, muy complejo y, por tanto, se deben identificar sus condiciones e impactos. Se pretende, entonces, estudiar dichos impactos, pero desde la percepción del nivel medio de estas organizaciones. Se ha seleccionado el nivel medio por considerarse que es este nivel el que, en última instancia, recibe toda la responsabilidad de implementar la norma; en él se sitúan los recursos tecnológicos más valiosos, que constituyen la esencia del servicio que venden este tipo de empresas.
URI: http://hdl.handle.net/11190/522
Appears in Collections:Revista EIA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REI00002.pdf63.07 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons