Please use this identifier to cite or link to this item: http://eia-dspace.metabiblioteca.com/handle/11190/351
Title: Formulación de un plan de negocios para la puesta en marcha de una empresa de domótica para el mercado del Valle de Aburrá
Authors: Lochmuller, C. (Christian)
Issue Date: 14-Apr-2014
Abstract: For the development of this Business Plan a market research was made, based on secondary sources in Medellín City. This investigation covered aspects as possible customers, suppliers, the current distribution channel, environment and competitors. Based on the market study, an Osterwalder supported template business model was designed, identifying the key success factors for the business model. This degree work also contains marketing strategies in order to take the home automation systems designed to the target market.
Description: Para la elaboración del Plan de Negocios se realizó una investigación de mercados, con fuentes secundarias, en la ciudad de Medellín. Se investigó sobre los posibles clientes, proveedores, el canal de distribución actual, el entorno y la competencia. Basados en el estudio de mercado se diseñó el modelo de negocios apoyados en la plantilla de Osterwalder y se identificaron los factores claves de éxito para dicho modelo de negocio. Este trabajo de grado, contiene además las estrategias de mercadeo que harían posible que los sistemas diseñados puedan ser llevados hasta el mercado objetivo.
URI: http://hdl.handle.net/11190/351
Appears in Collections:AAB. Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADMO0770.pdf2.81 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons