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Title: Modelo de pagos anticipados de servicios de mantenimiento automotriz para autos SURA
Adviser: Jiménez, F. A. (Fabián Alfonso )
Issue Date: 2-Apr-2014
Abstract: This undergraduate project presents a prepayment model of automotive maintenance services for the company SURA. The main objective is to structure a form that enable customers to pay for the services of automotive maintenance with the frequency they want, ensuring they will get the necessary services for their cars for lower prices. This model seeks to increase sales of car insurances for the company, looking for a sustainable and continuous growth, and a stay in the market. Also contribute to the growth of the economy of the country. It also seeks that if the preventive maintenance is given for low prices, more people will do it, reducing the risk of accidents caused by mechanical failures. As part of the company’s strategy, is expected that if the model is feasible and can be implemented, clients will notice the added value that it gives them. The quantitative and qualitative results of this undergraduate project are based on information obtained through various sources such as: customer surveys, mechanical experts’ surveys, interviews to market research experts, interviews to company employees, and interaction with common people who have knowledge of the subject of the project.
Description: En este trabajo de grado se presenta un modelo de pagos anticipados de servicios de mantenimiento automotriz para la empresa SURA. El objetivo principal es estructurar una forma que le permita a los clientes pagar los servicios de mantenimiento automotriz con la periodicidad que ellos deseen, garantizando que obtendrán los servicios necesarios para sus automóviles por menores precios. Con este modelo se busca incrementar las ventas de pólizas para autos de la compañía, buscando un crecimiento sostenible y constante, y una permanencia en el mercado. Además aportar al crecimiento de la economía del país. También se busca que al garantizar el mantenimiento preventivo a bajos precios, más personas lo realicen, disminuyendo el riesgo de accidentes por fallas mecánicas. Como parte de la estrategia de la compañía, se espera que si este modelo es viable y puede ser implementado, los clientes perciban el valor agregado que esta les brinda. Los resultados cuantitativos y cualitativos de este trabajo de grado están basados en información obtenida a través de diferentes fuentes como: Encuestas a clientes, encuestas a expertos en mecánica, entrevistas a expertos en investigación de mercados, entrevistas a conocedores del funcionamiento de la compañía, e interacción con personas del común que tienen conocimiento del tema acá tratado.
URI: http://hdl.handle.net/11190/229
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

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