Please use this identifier to cite or link to this item: http://eia-dspace.metabiblioteca.com/handle/11190/172
Title: Problem-based learning application in engineering
Other Titles: Aplicación del aprendizaje basado en problemas en ingeniería
Aplicação da aprendizagem baseada em problemas em engenharia
Issue Date: 21-Nov-2013
Abstract: El aprendizaje basado en problemas es una estrategia pedagógica ampliamente utilizada en el mundo con el propósito de mejorar el aprendizaje de los estudiantes, quienes se convierten en el centro del proceso. Este artículo presenta el reporte de un caso que ilustra la aplicación, el proceso y sus resultados de aprendizaje basado en problemas (ABP) durante cinco semestres consecutivos en el curso de Gestión y Control de Procesos perteneciente a las carreras de Ingeniería Industrial e Ingeniería Administrativa en Colombia. El papel del profesor y los resultados de los alumnos son elementos críticos en la evaluación del proceso de implementación de ABP.
Description: Problem-based learning is a pedagogical strategy widely applied in many universities worldwide with the purpose of improving the learning out come of the students who become the center of the process. This paper presents a case report illustrating an experience, its evolving process and subsequent results of a problem-based learning (PBL) application during five semesters in a Process Management and Control course for under graduate programs of Industrial Engineering and Management Engineering in Colombia. The teacher's role and student assessments are critical elements for the evaluation of the PBL implementation process.
URI: http://hdl.handle.net/11190/172
Appears in Collections:Revista EIA

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REI00139.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.