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Title: Manual de ventas de golosinas para empresas del sector alimenticio. Caso: Compañía Nacional De Chocolates S.A.
Authors: Mejía-García, M. A. (Mario Alberto)
Issue Date: 29-Aug-2014
Abstract: Confronting the competitive growth of the companies dedicated to the sales of tidbits and to the apogee of the traditional channels as a way of distribution of their products, arises in this companies the necessity to look for tools that are useful and practical which permits them direct their sales team to the benefit of commercial strategies that confront this phenomena and also permit the positioning of their products in the consumers mind. The sales manual is the tool proposed in this work as a way to train the sales team; this is why a guide is proposed which facilitates the elaboration and the comprehension by the sales personnel, dedicated to the leaders of the commercial areas of the companies
Description: Ante la creciente competencia de las empresas dedicadas a la venta de golosinas y al auge del canal tradicional como medio de distribución de sus productos, surge en estas empresas la necesidad de buscar herramientas útiles y prácticas que les permitan direccionar su fuerza de ventas hacia el logro de estrategias comerciales que hagan frente a este fenómeno y permitan el posicionamiento de sus productos en la mente del consumidor. El Manual de Ventas es la herramienta propuesta en este trabajo como medio de capacitación de la fuerza de ventas, por esto se propone una guía para su fácil elaboración y comprensión por parte de los vendedores, dirigida a los líderes de las áreas comerciales de las compañías.
URI: http://hdl.handle.net/11190/1656
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