Please use this identifier to cite or link to this item: http://eia-dspace.metabiblioteca.com/handle/11190/1653
Title: Aprendizaje - servicio para disminuir el analfabetismo moderno
Authors: Henao-López, M. (Mauricio)
Issue Date: 29-Aug-2014
Abstract: With this work, we are delivering a service-learning proposal to high level educational institutions including aspects such as specific content module, leadership and personal growing, complemented with community service integrated to the institutional educative project (academic support, English and computers knowledge) which should be understood as a flexible guide, able to be used by any educational institution in order to diminish modern illiteracy, and supported in a new and interesting method proven by a group of young people from Medellin - Colombia in which one of the authors and this work director actively participate. Accepting and editing it could result in great utility, but ignoring it only would make sense if there is a better way to benefit vulnerable communities.
Description: Con el presente trabajo se hace entrega a las instituciones de educación superior de una propuesta de Aprendizaje-Servicio (módulos de contenido específico, liderazgo y crecimiento personal) complementada con iniciativas de Servicio comunitario integrado al PEI (refuerzo académico y enseñanza del idioma inglés e informática) que debe entenderse como una guía de carácter flexible, soportada en una metodología novedosa probada por un grupo de jóvenes de Medellín del que forma parte uno de los autores del Trabajo y su Director, susceptible de ser aplicada por cualquier institución educativa para disminuir el Analfabetismo Moderno. Adaptarla y modificarla sería de gran utilidad, pero ignorarla sólo tendría sentido si se tiene una mejor forma de beneficiar a la comunidad.
URI: http://hdl.handle.net/11190/1653
Appears in Collections:AAB. Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADMO0501.pdf2.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons