Please use this identifier to cite or link to this item: http://eia-dspace.metabiblioteca.com/handle/11190/1648
Title: Análisis del mercado de productos desechables de higiene infantil de Medellín
Adviser: Villa-Gómez, C. F. (Carlos Fernando)
Issue Date: 29-Aug-2014
Abstract: The marketing analysis of disposable products for kids in Medellin, is a project that pretends to study the market of disposable bibs and sanitary protectors, achieving all the information, which will give the ideal tools to make the correct decisions at the moment of introducing these products into the market. This project includes the determination of the ideal market for disposable bibs and sanitary protectors and the characteristics of this market according to different aspects such as: geographic, economic, legal, competitive and technological. It also tries to identify the ideal sales system for the products, according to the demands of the market. The present work try to establish the characteristics that the products must have, according to the demands and necessities of the public, in agreement with variables like: sales price, communication system, distribution channels and the logistics that is needed, to commercialize these products.
Description: El análisis del mercado de productos desechables de higiene infantil de Medellín, es un proyecto con el cual se pretende estudiar el mercado de baberos y protectores sanitarios desechables, de manera que se obtengan, no solo datos, sino información y conclusiones reales, que permitan tomar las decisiones correctas en el momento de introducir estos productos al mercado. Este proyecto comprende la determinación del tamaño de mercado de los baberos y protectores sanitarios desechables, la identificación de las características de dicho mercado según los ambientes: geográfico, sociocultural, económico, legal, competitivo y tecnológico. Pretende además, identificar el segmento objetivo y el sistema de ventas adecuado para los productos, según las demandas del mercado. El presente trabajo de grado busca establecer las características que los productos deben tener, según las demandas y necesidades del público objetivo y de acuerdo con variables como: el precio de venta, las comunicaciones, los canales de distribución apropiados para este tipo de artículos y la logística que se debe tener, para la comercialización de los baberos y protectores sanitarios desechables, cuando ya se encuentran en Medellín.
URI: http://hdl.handle.net/11190/1648
Appears in Collections:Ingeniería Administrativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ADMO0506.pdf1.78 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons